.nästan panik

Igår kräktes K. Utan förvarning. Det luktade magsjuka och vi fick nästan panik. P får bara inte bli sjuk igen!!!
Så jag torkade och sedan rusade P iväg oh köpte handdesinfektionsmedel och vitpepparkorn. Sen svalde vi tio korn var, en riktig huskur, funkar säkert inte men lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Fast K var glad och pigg efteråt och fick välling och rusade omkring och hoppade och skuttade som vanligt. Men man vet aldrig med barn.
Fast nu vet jag ju varför han grät när jag lämnade honom på dagis och ville gå hem. Fick lämna honom ändå, och när jag kom hem så ringde jag dagis, men då var allt jättebra igen, han hade bara varit ledsen i max 5 minuter. Han hade lekt och haft roligt och ätit bra och allting.
Men kanske han inte kände sig riktigt kry? Jag vet inte. Jag hoppas att kräkandet berodde på något helt annat. Han satt med sitt play-doh, så han kanske smakade på det? Tur det inte kom på det iallafall, bara lite på några burkar och lite lera, men den fick jag slänga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0