.mora träsk


Den musik som oftast är på här är mora träsk. Ungarna älskar dem och har fyra dvd-skivor. Igår kröp A upp i min famn, slog händerna i knät 3-4 gånger och flyttade sedan upp dem till ögonen och näsan innan hon spelade på munnen. Inte så svårt att gissa...

Tumme, hand, knoge, tand, ögon, näsa, mun... lycklig mun, ledsen mun, mycket fladdrig mun.

Sedan skulle P med kompis gå till grannen. När A hörde dem i hallen sa hon "hej-aaa, hej-aaa" (hejdå) krånglade sig ur min famn, sprang till hallen och ställde sig och vinkade. När dörren stängdes vände hon sig om, tog två steg i riktining mot mig, log med hela ansiktet, pekade bakåt och sa: "Däää! Pappa!"

K är fin i sin nya frisyr, fast han ser inte riiiiktigt ut som han. Jag är så van vid hans långa hår och nu är det uppklippt. Men det var ett måste, och han är så söt så söt, även om vi nu tänker låta det växa ut igen.

Nyår var bra, vi gjorde inget speciellt, kollade på Pirates of the Caribbean 3 och pausade under tolvslaget.
Igår städade jag bort alla julsaker inklusive granen, bara adventsljusstakarna kvar och de ska nog plockas ner idag.
Och nu har snön kommit hit... lite. Inte så det ligger på marken direkt, men det har virvlat lite smått i luften. Iskallt, med vinande vindar. Jag längtar till sommaren.

Kommentarer
Postat av: tiny

kan du inte lägg in ett kort på keiron i hans nya frisyr? (:

2008-01-04 @ 21:44:52
URL: http://tinys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0