.så gick det med lilltjejen


Idag var jag på bvc igen för en extra vägning av lilltjejen som gått upp dåligt i vikt. Förra gången, för exakt två veckor sedan, vägde hon 7950 g och hade endast gått upp 70 g på 1 månad. Så idag när jag gick dit så hoppades hoppades hoppades jag att hon åtminstone har gått upp till 8100 eller nåt.

Så kommer vi dit, jag tar av henne och upp på vågen. 8290 gram! Det är 340 gram på bara två veckor! Puuuh, så skönt, all oro bara rann av mig. Jag har inte varit så orolig för lillan, hon är glad och frisk och full av energi och bus. Men det har varit så jobbigt den senaste tiden att bara få höra om hennes vikt och kurvan som gick ner och ge henne smör, ge henne glass, ge henne grädde...
Nu har jag inte gjort något annorlunda, mer än testa lägga i smör i gröten vilket hon inte gillar så jag slutade med det.
Men nu borde jag slippa få höra hur dåligt hon gått upp i vikt!
Jag gissar att den dåliga viktuppgången förra gången var pga snorig näsa och kindtanden, och nu har hon väl tagit igen det hon missade förra gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0