.bra tajmat


Jag skulle just sätta mig och blogga och insåg att nä, jag har ju inget att skriva om! Inget som känns så roligt iallafall. Idag har jag bara gått till dagis med K, handlat, suttit här, lekt med A och gett henne mat, städat, tvättat, diskat och renbäddat. Igår var det Top Model finalen. Idag kommer heroes, och Top Model Stockholm. (Varför stockholm!? Får bara stockholmstjejer vara med, eller är hela tävlingen i Stockholm eller vadå? Varför inte Sverige? Skiiiit samma, jag vet inte ens om jag kommer följa svenska. Tittar hellre på heroes. Fast vi har ju video).

Ok. Inget att skriva om. Skulle precis stänga ner när mobilen ringde och det var P. Han har fått jobb! Igen. Han har ju bara haft till november men nu plötsligt ett halvår till för att sen tydligen få fast vad det verkar. Helt underbart. Två ställen har han tydligen att välja på.

Jag vill flytta! Jag vill verkligen. Okej, jag trivs med vår lägenhet, den är lite ful och sliten på sina ställen men bra planerad, och nu när vi målar om och grejar blir det fint. Och dagis ligger nära och är helt underbart. Vi har nära till allt  annat också och bra grannar. Men jag kan bara inte släppa det här med trädgård!

Mest för ungarnas skull. Men tänk vad härligt. Vi skulle ha ett ordentligt staket med en grind som är svår att öppna, så K kan vara ute så mycket han vill. Vi skulle ha bärbuskar och kanske ett äppelträd. En sandlåda och en lekstuga. Kanske en gungställning. Och på sommaren en barnpool de kunde plaska i hela dagarna.


Och här skulle det passa ypperligt att ha en bild på ungarna i mormors trädgård från i somras, men jag kollade precis igenom dem och insåg att nix nej, för ungarna är sommarklädda på varenda bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0