.potträning


K´s potträning går så otroligt bra. Hemma springer han runt nakenfis och går självmant på pottan. Ibland säger han till, ibland inte. Ibland blir resultatet av det sistnämnda att jag, när jag kommer ut från köket efter att ha tagit disken, hittar en liten blöt dotter som halkar runt på golvet bredvid en tom potta som varit full... hoppsan! DUSCHEN!!

Iallafall, igår på dagis hade han fått gå blöjfri, en liten olycka men när jag hämtade hade han kalsonger och byxor. Han hade inte kissat på ett tag så innan vi gick hem frågade jag om han ville sitta på pottan. Han ville inte.

Kl var då 14 och vi var ute en timme. Kom hem strax efter 15.
Ville inte på pottan. Lagade mat, åt, diskade. Klockan var 16. Inte gå på pottan.
Lekte med playdo. Klockan blev 16.30. Inte pottan.
Renbäddade sängarna. K lekte i täcket innan han plötsligt sprang iväg: "Det kommer kiss!" Satt på pottan. Efter det fick han fortsätta ha kalsonger och byxor och klarade galant av nästa kissning på pottan. Härligt att det funkar med kläder också!

Han fick ha blöja till dagis iallafall, så fick de en massa extrabyxor i en påse om de kan och vill testa där också, vilket de skulle göra. Han är så duktig min kille!!

Kommentarer
Postat av: tiny

kul att det går så bra!! (:

2007-10-03 @ 14:10:56
URL: http://tinys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0