.plus fem

Idag har det varit den kallaste morgonen denna höst, endast plus fem när vi gick till dagis. Vinterjackspremiär för mig!

Nackvärken har äntligen gett med sig. Känns bara lite om jag rör huvudet på ett sätt som man inte brukar, så det stör mig inte. Igår gjorde det ont fast inte så farligt, jag orkade iallafall storstäda hela lägenheten, och när jag gick och la mig gjorde det ont så jag först inte hittade en bekväm sovställning. Men tillslut somnade jag och barnen vaknade inte förrän 7.50!
Så det blev en liten stressmorgon, jag hann inte duscha och inte göra frukost så barnen fick varsin vällingflaska. I vanliga fall är det både frukost och välling.

K är så söt. Igår drog han lillan i öronen så jag blev arg på honom. Då kröp han upp bredvid mig och sa:
Mamma, älskar du mig?
ÅÅÅhhh herreguuud, gullunge! Han vet vilka strängar han ska spela på när jag är arg. Så jag gav honom en lååång kram och sa att jag älskar honom alltid, vad han än gör, men ibland blir jag arg även om jag älskar honom.
Då sa han: Du ska inte vara arg, du ska vara glad!
Så då var jag glad igen.

Igår när han skulle sova hade vi en "jag älskar dig"- konversation, vi sa det ungefär femton gånger var. Man kan aldrig säga "jag älskar dig" för mycket till sina barn. Jag säger det jämt jämt jämt till mina. Det är så härligt när K slänger ur sig, helt appropå ingenting: Jag tycker om dig mamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0