.nattningar


Wow, både lördag och söndag var jag ensam med barnen vid läggdags, och lyckades ändå få dem att somna runt 19!
På lördagen var P på rep och kom hem vid 23. A somnade vid 17 och då trodde jag det skulle vara kört, med tanke på att hon vaknade tre kvart senare och var jättepigg och just då skulle K gå och lägga sig... eller typ då. Men hon fick ligga hos oss i sängen när jag läste en bok för K och sedan släckte vi lampan. Gick INTE. A busade, K busade. Jag gick iväg med A till lekrummet och satte på en skiva. K hörde musiken och ville också "titta på smurfarna". K gick upp. Jag fick honom att lägga sig igen. A kom och var ledsen. Jag frågade K om han kunde somna själv. "Ja" sa han och jag sa att det bara var att ropa, så kommer jag. Satte mig utanför.
"Mamma, koooom!" hördes en röst. Gick dit. A kom. A gick. A lekte i vardagsrummet. Jag sövde K på tio minuter. Klockan var 19.
Skööönt! Fast A somnade inte förrän 21.45...

På söndagen var det enkelt. A somnade i min famn 18.30, så jag la henne i säng och sövde K som somnade kl 19 igen. Sen sov ungarna hela natten, förutom de få gånger någon av dem vaknade och fick sövas om.

Ikväll är det dags igen om inte P kan vara hemma till sju...


K är hemma från dagis denna veckan också. Han är så trött på kvällarna och sover mycket längre på morgnarna. Idag vaknade han kl 8! Sen har han fortfarande lite hosta kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0