.kidsnews


K kallade den röda paprikan för "rödsak" och den gula för "gulsak". Smart faktiskt!

Imorse fick jag ett bra svar på tal. Han trilskades lite när tänderna skulle borstas, så jag sa att man måste borsta tänderna, annars så tappar man dem.
K tittar på mig och säger:
"Lilla prinsessan tappade en tand."

Hahaha! Jag blev lite ställd. Lilla prinsessan är f ö ett barnprogram som går på bolibompa, finns även som bok (eller böcker?)

A kunde peka ut sin näsa tre gånger när jag frågade var näsan är- duktig tjej!
Hoppas bara att hon inte blir ett bitbarn. På kort tid har hon bitit mig på benet, i kinden, vid halsen och på axlarna. Ajajaj, vilket busfrö!

idag skadade hon sig ute på lekparken. Jag vet inte vad som hände, helt plötsligt blödde hon massa ur munnen. Men hon hade inte sagt något och verkade inte ha ont. Tänderna satt fast där de skulle (och hade all kraft kvar kände jag när hon bet mig i fingret). Jag tror att hon råkade stöta i munnen i stenmuren runt lekparken när hon gick omkring, och ev sprack överläppen eller så var det strängen som sitter där som blödde. Det gick över efter ett tag, och eftersom hon är andra barnet och inte första så slapp hon att få en hysterisk förälder. Inte för att jag blev hysterisk med K heller, men nu är jag ännu mer van vid diverse småskador, blod och blåmärken.

Hon klättrade upp i tripptrappen! Lite hjälp med sista biten, att sätta sig, eftersom den stod så nära bordet så rumpan liksom fastnade under skivan. Sedan satt hon där en stund och såg såååå nöjd ut. Hon gillar att bli stor!

Kommentarer
Postat av: tiny

haha, det är så roligt o läsa om dom. (:

2007-10-06 @ 16:57:16
URL: http://tinys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0