.gnäll gnäll


A är extrem vissa dagar. Gnäll, gnäll gnäll... "maaammmaaa, mammmaaa, mammaaaa..." Skrik och gråt. Får knappt någonting alls gjort. Nu är hon glad med en flaska välling och hon och K kollar på bolibompa.  Puh, tålamodet prövas minsann varje dag, och jag tror jag klarar testet också *s* Än har jag inte blivit gråhårig (sssccchhh).

Efter maten idag hade A mat överallt. Så jag stoppade henne i duschen, och K ville också bada så det fick han såklart. Själv satte jag mig på badkarskanten med fötterna i vattnet, smidigt att hålla koll på A då så hon inte trillar under vattnet. Satt där i godan ro när plötsligt en stor spindel kröp upp på kanten! Gissa vem som flög upp!!
Först tänkte jag dammsugaren, den är min bästa vän vad gäller hantering av spindlar, men efter en mikrodels sekund så insåg jag att nej, den duger inte nu. Dammsugare - el - barnen sitter i vattnet - dålig kombination. Så jag stod där och stirrade på den i några minuter innan jag satte på duschen och spolade ner den mellan badkarskanten och väggen. Spolade ett tag och hoppades på att den skulle drunkna och åka ner i brunnen. Men jag kan ju inte vara säker, så nu blir det stenhård spindelkoll varje gång jag går in på toan. Och ser jag den igen - då blir den minsann uppsugen, så det är bäst att den passar sig. Noga!


Kommentarer
Postat av: tiny

hahaha. värst vad alla får spindelbesök. (((: jag du o erki på skitkort tid. haha

2007-10-16 @ 23:31:26
URL: http://tinys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0