.ettårskontroll

1 år och 2 veckor gammal vägde A 8580 gram och var 75 cm lång. Gått upp 300 gram och har börjat följa en kurva igen. Läkaren vi har är helt underbar och sa att så länge jag är nöjd så är hon nöjd, och skulle jag/vi bli oroliga så är det bara att ringa så kan hon ordna remisser för tester. Men det känns väldigt onödigt, jag vet att A inte har några allergier, hon är aldrig sjuk. Bara lite liten, men inte så liten längre. 1½ kurva under medel, dvs helt inom det normala.

A fick en spruta också. Jag skulle hålla hennes hand men höll visst inte tillräckligt för hon slet åt sig den och TJOFF ner på sprutan. Så hon hjälpte minsann till att ta den på sig själv. Fast hon sa inte ett ljud, så det gjorde nog inte ont.


K är sjuk. Eller förkyld. I tisdags kväll hade han lite feber, tror jag. Tog i munnen på honom två gånger och det visade 38,3 resp 38,4. Men han kändes inte så varm, men var ändå inte riktigt sig själv. Så jag sjukanmälde honom ons-tors. Iofs kanske han hade orkat gå, jag vet inte... han har varit lite mer ledsen och gnällig, men samtidigt orkar han leka och busa. Men han hostar och nyser, särskilt idag. Så jag tror det var rätt beslut att inte gå till dagis. Även om K kanske orkat får man ju tänka lite på smittorisken, dessutom tror jag K hellre vill vara hemma när han inte är hundra ok. Och vi har ju dagis för hans skull och inte för vår. Själv har jag honom gärna hemma varje dag!

Ikväll har P långrep. Suck. Tråååkigt. Får hoppas läggningarna funkar ikväll.

A traskar runt med bara en strumpa. Den andra måste hon ha tagit av sig. Vet inte om jag skrivit upp att en hörntand kikar upp? Bäst att göra det nu då, nere till vänster iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0