.en liten paus


Jag behöver en liten paus i städandet. Jag har plockat upp i alla rum, och nu är det bara dammsugning och renbäddning kvar. Och lite disk, men det är bara ett par koppar och tallrikar så det kan vänta till efter middagen.

A kan ju klättra upp i sängen genom att ställa sig på leksakslådorna, och upp i sängarna i sovrummet med hjälp av papperskorgen, och upp i soffan med hjälp av soffbordet. Men igår hivade hon sig minsann upp i sängen genom att grabba tag i mina byxor (jag satt i sängen) och slänga sig upp! Duktig tjej! Men jag har inte ögon i nacken, så jag måste nog lära henne hur hon ska ta sig ner igen också...

Om en timme ska jag hämta K. Han har inte varit på dagis sen torsdags i förrförra veckan. P var ju ledig hela förra veckan, så då fick såklart K vara hemma också. Men vad glad han blev när han fick gå till dagis igen!

Ett litet mysterium. Inför kalaset i söndags tejpade jag upp två ballonger och serpentiner på dörren. Igår tog P ner serpentinerna, men ballongerna var redan borta! Enligt P hade han inte sett dem dagen innan heller, kanske inte ens i söndags! (jag satte upp dem lördag kväll). Vart tog ballongerna vägen? De var fastknutna i ett presentsnöre och fastsatt på dörren i samma tejpar som serpentinerna, men inte ens det snöret var kvar! Skumt! Har vi en ballongtjuv i huset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0