.dröm

A bara sover. 3 timmar nu. Inte så konstigt, hon var kvällspigg igår och ändå skulle de upp tidigt.

Jag drömde att jag spolade upp ett bad till P och tog schampoo till skum. Han skulle stänga av vattnet själv men gjorde aldrig det så det rann över kanten. Under tiden pratade jag i telefon och slog upp ordet "måndagsexemplar" i lexikon och på internet, men hittade det ingenstans och trodde att jag måste råkat hitta på det själv.

Sen vaknade jag och insåg att P duschade, och tre gånger trodde jag att jag kollade på klockan och den var 7-8 nånting och konstigt att P är hemma nu. Sedan kom jag på att jag inte tittat på klockan alls, och gjorde det. 5.55 så P hade försovit sig lite, fast inte så mycket som jag "drömde" iallafall.
Barnen sov och jag gick på toa, då vaknade de och ville gå upp.
K: Jag vill sova.
Xlii: Du får sova.
K: Nej jag vill gå upp!
Xlii: Ja du får gå upp
K: Nej jag vill sova...

Konversation gånger 3 kanske, sedan gick han upp och tände lampan. För barnen var ju klockan 7, de påverkas ju inte av vinter-sommartid direkt.

K är på dagis nu och idag var han jätteglad för att få gå dit, skönt!
På vägen dit såg han månen och pratade om den. Månen vill åka rutchkana, månen säger nej, den skakar på huvudet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0