.snö och choklad

Årets första snö!
Jaja, vinterns då. Premiär för K´s vinteroverall.
Och jag hatar alla backar ner till dagis, det finns 2 olika... nej 3 eller tillochmed 6 vilken väg man nu väljer. Men 2 olika är närmast. Man behöver bara gå i en backe alltså, och jag hatar den backe jag nu väljer. Jag är alltid så rädd att jag ska halka och tappa vagnen. Brukar gå i gräset bredvid istället men det är ju också krångligt.

Har nyss druckit en kopp varm choklad och ätit 3 te-kakor. Varm choklad är min nya last, jag dricker 1-2 koppar om dagen. Förr gjorde jag alltid med kakao och socker på spisen, men nu gör jag med oboy i mikron. Faktiskt lika gott, smakar typ samma.

A somnade i vagnen på väg hem, men vaknade efter att jag lyckats pilla av hennes ytterkläder. Nu står hon och tittar på Totte.
Hon har lärt sig att klättra ner både från hennes och K´s fåtöljer, och soffan.
Helt fascinerad av totte just nu... sötnos!

På tal om choklad, så lånade jag den boken på biblan. Choklad av Joanne Harris, alltså. Älskar den filmen. Fast man stör sig lite på det som de ändrat från boken när de gjort filmen. OBS! Bokspoilers!

Pantoufle, tillexempel, är ju inte alls en känguru. Han är en kanin. Och att Vianne är en häxa med siarkunskaper kommer väl inte direkt fram i filmen. Dessutom att hon blev kidnappad av sin mamma när hon var bebis ger ju förklaringen varför de aldrig stannade länge på ett ställe.
Dessutom valdeinte killen henne. Roux valde ju faktiskt Joséphine. I boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0