.händer och tummar


Det märks på mina händer att det är kallare nu. De är torra och läskiga och jag får smörja en massa. Dumma höst-vinter. Ibland är det mellan 5 och 8 grader plus här men vad hjälper det när det blåser iskallt? Fast igår var det faktiskt skönt, med sol.

På tisdag måste vi hålla alla tummar vi har. Det verkar bra. Lite längre resväg, men högre lön! Och det verkar vara ett bra företag med. Så...

Statistiska centralbyrån hittade mig iallafall. De har ringt typ var tredje månad hur länge som helst känns det som, med samma frågor och jag har bara samma svar. Nej, jag har inte arbetat/studerat/velat arbeta/sökt arbete jag är föräldraledig!
Vi har avslutat båda våra telefonnummer, varav de alltid bara ringde på det ena. Nu har vi ett nytt som står på P men ändå hittade de mig. Och nope, vi bytte inte nummer för att jag skulle gömma mig, vi har bytt operatör. Hej då comhem och hej net-at-once.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0