.de är tillbaka

Idag hade jag håret fullt med smålusar igen. Och JA jag vet att det heter löss. Men lusar är något helt annat, något lite mysigare, och jag har hellre Rodd, Tott och Hedvig* i håret än löss.

De var små små och nykläckta. Jag satt i badkaret med luskammen och kammade tills jag fått 50 lusfria tag. Det tog en stund. Som tur är så smittar inte nykläckta. De lägger heller inga nya ägg förrän de är 6-7 dagar gamla. Så man ska inte göra ny behandling förrän 1 vecka efter första, eftersom man måste vänta in kläckningen av alla ägg som överlevde.
Så det är bara att luskamma nu, och göra behandling på tisdag. Fast jag känner mig inte lika äcklig längre. Det har ju ingenting med smuts att göra, och det är visst väldigt vanligt att man får löss någon gång.



*Rodd, Tott och Hedvig (som är en kille, konstigt nog. P hade inte så mycket koll) är lusar. Lusar är små varelser med näbb, och som P och en kompis till honom ritade i alla sina skolböcker på 80-talet. Jag tror de har näbb. Det ser ut så iallafall. Jag ska be P rita en lus i paint och lägga in här. Och så ska jag lägga in en bild på en riktig lus.

Idag ska vi äta tårta. P ska köpa en, vi ska fira att han fått jobb.


Och vi pratade med hyresbolaget idag. Det är mycket möjligt att de kanske kan göra om vår 3a och 1an bredvid till en 5a den dagen de som bor i 1an inte ska bo där längre. Fast då får vi betala hyran för vår och hyran för den som i dagsläget är 2500 kr + kanske lite till eftersom det kostar att bygga ihop. Men en 5a för ca 8000 är ju faktiskt inte så farligt. Iaf inte om vi båda har jobb. Så nu hoppas vi!!! Att de flyttar och att ägaren kan tänka sig att bygga om. För vi trivs här. Vi vill inte flytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0