.slog sitt lilla huvud


Igår. Två gånger. Och det kom blod!
Vi satt i sandlådan här utanför. Den står på asfalt och har ca 30-40 cm höga kanter. K satt på kanten och trillade bakåt med huvudet före rakt ner i asfalten.
Lyfte upp, tröstade, tittade. Ett litet skrubbsår och ett annat litet sår på en bula. Gråten gick över och vi lekte lite till. Så ser jag att han trillar bakåt.
Neeej inte igen! ropar jag, lyfter upp tröstar, titar på mina fingrar...blod. Shit, tar tvättlappar och håller mot, K skriker och så vaknar A i vagnen och skriker hon med. Som tur var var grannarna ute, och de hjälpte mig att trösta A medan jag satt med K, och de hjälpte mig kolla om såret var allvarligt. Efter en stund slutade det blöda och jag gick in med barnen och stoppade K i duschen. Han var blodig i håret. Resten av dagen var jag som en hönsmamma på honom...

Nyss hemkommen från bvc är jag nu. K på dagis. A i famnen. 7680 g och 70,5 cm lång. Hade ökat 230 g iallafall och lagt sig på en ny kurva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0