.men så misslyckat


Gah, hela dagen har varit misslyckad känns det som. Först kunde jag inte sova. Klockan 1.52 låg jag fortfarande vaken. Sen när jag väl somnade låg jag och drömde om folk som skulle klappa hajar och lejon.

Dagen var blåsig men det har iallafall inte regnat. Allt har varit i toppskick, jag städade allt igår, så det fanns ingenting att plocka med. Vi byggde järnväg och skrev med bokstavsbrickor och målade och kollade på Totte (K gjode), och tillslut var jag så uttråkad och trött att vi gick ut iallafall. En timme. Jag frös.

Sen skulle middag lagas och A var trött och fick stå ut, och fisken som skulle koka blev aldrig klar!? Den skulle sjuda i 8-10 minuter men efter en halvtimme såg den fortfarande rå ut, och kändes seg och ful och jag blev galen och bad P slänga ut allt och så slängde jag på fiskpinnar istället. Skit också, jag som ville äta god fisk idag!

Så jag fick faktiskt köpa mig en tröst-choklad för det är ju faktiskt Veronica Mars ikväll, tackochlov, nånting positivt. Förutom underbara ungarna då, men när man är så trött som jag varit hela dagen idag så är det inte så roligt att säga till en busig snart-treåring för sjuhundrasjuttioelfte gången att inte sparka på sin syster och inte slå henne och akta henne när han stänger dörrarna och att hon faktiskt får leka med leksakerna hon också. Och att han ska komma när jag ska sätta på byxor och strumpor så att vi kan gå ut. Sötnosen.

Jag köpte fler goda saker i affären så snart blir det en baguette med ost, sallad, gurka och tomat på. Godare än K´s mackor, han vill alltid ha dem med kaviar och ost. Hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0