.en bebis med humor


A har humor. När vi matar henne biter hon tag i skeden och vägrar släppa, sen skrattar hon. Eller när man ska låtsas ge henne något men drar undan det precis när hon ska ta det, då skrattar hon hög och man ser på henne att hon vet att vi ska dra undan det, så hon tvekar lite innan hon försöker igen.

K blev riven på foten av Tilda. Jag tror han drog henne i svansen så det var ett försvar. Efter en stund, efter att jag tröstat och han lekt, så kom han.
K: Det gör ont på foten. Vi får köpa en ny!

Efter middagen var det kaos. Jag skulle diska och A skulle vara med mig och K ville ha en pinne i munnen som pappa. Pinne= tandpetare. Han fick ingen och då skulle det skrikas förstås. Sen välte katten en flaska i fönstret och en annan flaska, katt-flaskan, trillade ner, men klarade sig som tur var, och sen var köket äntligen klart och kaoset lugnade ner sig. Nu leker barnen och jag skriver här trots att jag borde hänga lite tvätt. Och blommorna i fönstret och tomatplantan på balkongen måste vattnas. Och det nystädade vardagsrummet blir fyllt av lego, bokstavsklossar, pusselbitar och musikgrejer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0