.bu och bä för biblioteket


Aldrig har jag uppskattat biblioteket lika mycket sen jag fick barn. Jag älskar att läsa för K, men efter att ha läst alla hans böcker hundraelva gånger så tröttnar man. Man tröttnar efter att ha läst samma bok fem gånger. I rad.
Men då åker man till biblioteket! När man tröttnar efter en vecka på alla biblioteksböcker så är det bara att 1, behöva stå ut i 3 vecor till tills lånetiden går ut, eller 2, åka och lämna tillbaka dem på en gång!
Igår lånade vi 6 stycken nya böcker.

Men ibland är de lite kassa. Jag vet hur slarvig jag är med alla lappar med tillbakalämningsdatum, så jag har anmält att få mail två dagar innan lånetiden går ut. Och två gånger nu har det strulat. En gång kom mailet när böckerna var två dagar sena, denna gång kom det inte alls. Tur jag hade lite koll, och bara hade lånat en vuxenbok. Bara 16 spänn i böter. Lite skillnad mot 180 som det blev en gång...(fast jag behövde bara betala 36).

En annan gång så hade de inte registrerat när jag lämnat tillbaka en bok, så helt plötsligt kom ett brev om att en bok var flera veckor sen. Ringde direkt och det var väl rena turen att de hittade den i hyllan.


Idag är det midsommar och ösregn. Tror jag ska göra en jordgubbstårta sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0