.händelser


Inatt vaknade K strax innan jag skulle gå och sova. Jag var i vardagsrummet när vi hörde en liten röst. Gick dit.
K: Mamma, kan du söva om mig?

K i köket.
K: Jag har bajsat, en stor bajs.
Jag la honom på skötbordet.
Xlii: Kom ska vi ta hand om din stora bajs.
K: Det är en bajs som är en pappa. En pappa-bajs!


A kryper nu. Och ställer sig på knäna mot saker. Håller man henne i händerna kan hon ställa sig helt. En gång har hon ställt sig själv mot mig, och en gång mot P.
Hon tittar på lampan när man frågar var den är- Och pekar. Ibland säger hon "dä". Vet inte om det betyder "där" eller bara är ett ljud. Det mäker vi nog snart.
Hon säger mamma och förstår orden pappa, Keiron, kisse och lampa.
Hon börjar bli stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0