.en bra start

Idag har jag:

*diskat (gårdagens disk vi inte orkade igår)
*ätit frukost med barnen (tar ca 1 timme)
*torkat alla bänkar i köket
*dammsugit i köket, lite i hallen och badrummet
*städat kattlådan
*städat hela badrummet
*duschat

och klockan är inte ens tolv! Dessutom har jag både hunnit leka med kidsen och surfat lite. Nu är det P´s tur att städa i sovrummet och vardagsrummet. Fast det är ju bara lite plock av leksaker och dammsugning. Lite damning.
Måste ta fönstrena också. Vi är bra på att städa numera, men skitdåliga på att tvätta fönster. Jag tror inte vi gjort det nån gång. Hoppsan. Jo- jag tog balkongfönstret förra sommaren. Och lite för en månad sedan. Fast fönstrena är inte så skitiga konstigt nog. Bara balkongfönstret då. Det tvättas ju inte av regnet. De andra fönstrena lär ju vara skinande rena när hösten kommer.

Jag är hungrig. Idag blir det nog fisk till middag, till min glädje och P´s stora sorg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0