.främlingar

Det känns lite konstigt när en främling står och pratar med en om en massa personliga saker. Stod och väntade på spårvagnen efter att ha varit med A på öppna mottagningen på BVC (9 kg, 77 cm, 15 månader) och högtalaren slår på och säger att spårvagnen är 15 min sen. Typiskt.
Iaf, en kvinna börjar prata lite med A och med mig, och under ca 5 min får jag veta vad hennes dotter heter, att hon går i 0:an, hur gammal hon var när hon var gravid, hur gamla hennes söner är, hon pratar mens och kejsarsnitt och dittan och dattan. Och jag log lite och nickade och funderade lite på varför hon berättar allt det där för mig?
Fast hon lyckades ju luska ur mig vad A heter och hur gammal hon är och vilket dagis K går på och typ vart vi bor. Blä, gillar inte att säga sånt, men vad ska man säga när folk frågar då?? Fast jag sa iaf aldrig vad K heter, och sen tror jag ju inte hon var någon skummis, mer än att hon typ avslöjade allt om sig själv då. Dessutom, även om hon var en skummis så kan hon aldrig göra något med den lilla informationen ändå.

Ärligt, är jag extremnojig eller normal? Skit samma.

Dags att blogga igen, varit bortrest i 4 dagar fredag-måndag, på minijul hos min mamma. K går sista dagen på dagis på en månad, förutom dagisfesten i helgen. Imorgon ska vi göra en massa julgodis och jag ska göra en pepparkaksdeg för första gången i mitt liv. På lördag blir det att baka ut pepparkakorna och göra ett hus, och på söndag fyller P år och vi ska köpa gran.
Mycket att fixa och trixa med innan jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0