.tre trasiga ting

Soffan.
Vår hörnsoffa i svart skinn har börjat gå sönder. Lite stoppning tittar på ett ställe. Suck. Funderar på att köpa en trea och tvåa istället för hörn nästa gång.

Dammsugaren.
Kul - inte. Har fått sopa golvet hela veckan. Mattorna ser för jävliga ut. Vi ska köpa en ny imorgon. Det behövs!!!

Min mobil.
Gaaah! Skumt också. A fick leka med den, så okej, inte alltför skumt. Men som den betedde sig.
Fick ett sms, skulle svara. Plötsligt funkar inte siffrorna 1, 4 och 7. Resten funkar.
Ringde P på vanlig telefon, medan jag pratade knapprade jag på mobilen och den funkar igen.
La den på sekretären. Nästa gång jag fann den hade den stängt av sig. Kunde sätta på den igen men det var allt. Inga knappar funkade.
Gick ut. När jag skulle kolla klockan stod det kortfel. Öppnade den och trixade med simkortet. Flera gånger, totalt meningslöst, den gick inte igång öht.
På kvällen när vi skulle sova kollade jag den. Då kan jag sätta på den men det står kortfel igen. Trixar en stund. Mobilen går igång och funkar felfritt! Yes, tänkte jag glatt.
På morgonen ringer mobilväckarklockan och P stänger av den.
Sen ska jag gå ut. Har fått ett sms. Som inte går att öppna! Inga knappar fungerar. Stänger av mobilen och sätter på den. Den går att starta, men jag kommer inte in i den för "ok" knappen till att bekräfta funkar inte! Jag blir galen...



Föresten, jag hittade de två försvunna pusselbitarna i K´s stora djurpussel! De låg i en högtalare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0