.mördar-fågeln


På väg till dagis idag såg jag en kråka som hade fångat något. Först inbillade jag mig att det var en groda, men sedan såg jag att det var en liten fågel, som pep förtvivlat. Kråkan hackade en massa på den och den flaxade med vingarna för att försöka komma undan. En massa andra småfåglar satt och kollade på, men de kunde inte göra något.
Först tänkte jag försöka skrämma iväg kråkan, men då låg den lilla fågeln helt skadad på rygg och ryckte lite. Och nej, jag hade INTE velat göra slut på lidandet, så jag backade lite och så fick kråkan döda den. Tillslut låg den helt stilla och då tog kråkan den i näbben och flög iväg.
Stackars lilla fågel...


Sen lämnade jag en glad unge på dagis, som glatt hälsade på fröken, "A, där är bebisen. A, är det en lyftkjan därborta, jag vill leka med bilarna" och sen sprang han in. Fick ropa tillbaka honom för att säga hejdå, och då sa han "hejdå mamma" och försvann in i ett rum. Gosunge!
Jag sa att de fick ringa om det skulle vara något, han har ju trots allt inte varit på dagis på 8 veckor, men jag tror faktiskt att det går superbra. Hade börjat nya barn där också, i hans ålder, så det blir nog kul.

Igår köpte vi nya skor till K. På Coop blev det. Ett par gummistövlar med hajtänder och ögon, och ett par röda/grå joggingskor med kardborreknäppning. Fast jag tror det blev lite för stora skor, hoppas det inte är någon fara. Men han ska ju ändå ha raggsockar i stövlarna i vinter.

Fick köpa ett nytt regnskydd också eftersom vårt förra försvann. Det kostade oss 50 kr men när vi kollade på happyland kostade det billigaste 189 spänn! Dyyyyrt. Sen hittade vi ett i en annan babyaffär alldeles bredvid, det kostade 139 så det var ju lite billigare iallafall. Fick en liten väska till som man kan spänna fast på vagnen också, så det var ju bra.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

hej!
visst är hon :)
Allt bra?
Kram!

2007-08-23 @ 13:58:53
URL: http://charlestown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0