.min lat-dag


Nej, födelsedagsböcker till A ska det vara. Inte för att det spelar så stor roll...

Idag har jag inte orkat göra någonting. Suttit lite här när barnen lekt, suttit i deras rum och läst när de lekt, lekt en stund med dem, ätit och bytt blöjor. Typ. Jag har en orkar-ingenting-dag. Suck. Fast det är skit samma. Igår var det storstädning i hela lägenheten, så det är ju inte direkt hälsoarligt om jag inte släpar fram dammsugaren idag. Eller... jag HAR faktiskt dammsugit litegrann. I köket när katten T hällde ut hela kattmatskålen. Och lite smulor från golvet efter frukost. Men bortsett från det...ok jag plockade lite med disken. Men det är bara några tallrikar och glas som jag lika gärna kan diska efter middagen.

Såg att ÖB har överkast i måtten 240*255. Vår säng är 240*200 nånting. Borde nog köpa ett överkast, lite finare vid bäddning då. (nä, jag har faktiskt inte bäddat idag heller!) Måste ändå ner till stan på lördag och köpa nya skor åt K. Han har ett par jättefina gympaskor, men han borde ha ett par till, och så måste jag kolla om han har rätt storlek på sina gummistövlar. Vinterskor behöver han med, fast det kan vänta några månader. På tisdag börjar dagis igen.

K: Dagis är tängt! Jag ska öppna dagis med nyckel.

K: När jag blir to ska jag köja bjambil.

K: Mamma, lyssna en sak! (Står på knä framför mig och sätter händerna på mina axlar (jag sitter på golvet)) ...Bilen säger bjum!

K: Jag är så tjött!

K: Mamma, tycker du inte?
Xlii: Nej, det tycker jag inte.
K: Jo, det tycker du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0