.en äkta gentleman


Jag har en så snäll sambo. Nu när min mobil gick sönder köpte han sig en ny, så jag kunde få en av hans gamla. Vilken gentleman! *asg*

(Och innan någon tycker att P låter lite elak och egoistisk, det var typ min idé. Han ville ha en ny, och jag sa att jag kan ta en av hans gamla. Jag är en sån icke-mobilmänniska. Jag har den till att kolla på klockan när jag går till och från dagis och när vi är ute. Och till att sms:a P när han är på jobbet. Jag fyller på den med 100 kronor en gång om året för att inte förlora mitt braiga telefonnummer.)

Vi har en ny dammsugare nu. En röd, köpt på elgiganten för en billig penning. Vi hade tänkt kolla på öb men de stängde.
Köpte nya kläder till K. Ett par blå mysbyxor, ett par grå mysbyxor med en döskalle på, en munkjacka grå med döskalle som passar till byxorna, en röd tröja med vita ärmar och blå döskalle och under orden: rock with me, little rockstar, en mörkgrön/ljusgrön randig tröja och en mörkblå/ljusblå randig tröja. Jag älskar att köpa kläder till barnen, fast jag lyckades hålla mig ifrån att köpa till A, hon fick så mycket när vi var i ullared.

Annars nytt... A är gåvagnsgalen. Hon är så söt och går med båda fötterna lite snett åt höger. Ähähäh låter det när det tar stopp, och så får jag springa och vända. Igen och igen och igen. Vårt vardagsrum är inte tillräckligt långt för hennes behov.
Och hon säger "ta". Som betyder tack. Och när hon duschade idag så målade hon på väggen med tvålkritorna. Och idag åt hon makaroner och köttfärssås med sked.

Och K babblar och pratar.
K: Du ska köra hjullastare, lillan ska köra dumper, pappa ska köra lastbil och jag ska köra skogsmaskin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0