.söndag tråkdag


Idag är det söndag och det regnar. Jag som tänkt gå ut med ungarna, men nu orkar jag inte det. För blött.
Jag ska nog städa lite istället. Lite leksaker, lite disk, lite dammsugning, mycket dammning, lite tvätt- fast tvättmedlet tog slut imorse.
Dammning, damning... jag brukar veta hur saker stavas men det där blev jag osäker på. Men det heter ju DAMM så det måste vara dammning. Klurigt såhär på söndag...eh...förmiddagen blir det väl när klockan är 12. Trots att jag är uppe tidigt numera tycker jag fortfarande att kl 12 låter som morgon.
Man kanske säger bara damma?

Mat idag då. Spaghetti? Potatis? Vad har vi hemma?

Denna söndag blir nog en ganska tråkig tråkdag. Det blir ju så ibland. Tur att jag har kidsen, behöver bara titta på dem så börjar jag le.

Och tur att jag har en halv påse TuttiFrutti PASSION i skåpet, med de godaste bitarna kvar. TuttiFrutti Passion är min passion! 
         



      
Mums!



Kommentarer
Postat av: Denice

Faktiskt så heter det damning. Vi hade väldiga diskussioner om det när jag jobbade som biståndshandläggare, och vi ofta skrev det ordet i utredningar. Men sen kom jag på att det heter ju faktiskt också amma och amning - så helt konstigt är det kanske inte =)

2007-04-23 @ 07:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0