.lat med stort L


Jag skulle städa nu inför mysmiddag imorgon med ägg (självklart), räkor, rödbetssallad, sylta, hemmagjorda köttbullar, kalkonskivor, rädisor, körsbärstomater och gurka. Och påskmust. Mums!!!

Men ibland känner jag mig lat. P tar köket och jag har redan plockat undan i vardagsrum och barnrum. Badrummet tar jag ikväll när K sover.

Du tittar ju bara på vad jag inte har gjort. Du ska ju titta på vad jag har gjort!
Säger Mamma mu till sin vän kråkan. Bra sagt!
Titta inte på dammet i hyllan, titta på det dammfria, dammsugna golvet! Titta inte på diskbänken på de odiskade glasen, titta i skåpet på allt som är rent.

Men imorgon och för all framtid därefter ska vårt hem vara skinande rent och blankt som en spegel. Minsann.

Jo- köpte påskägg till K. Det blir ett kinderägg, en bil och en muminpixiebok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0