.godispremiär


Ja, det var ju inte direkt meningen att A skulle ha godispremiär när hon bara är 7 månader. Men hon tyckte nog det var gott.
Igår var ju deras farmor här, och de fick varsitt påskägg. I K´s var det 4 punchpraliner och en liten gul bil. I A´s en kanin. K äter inget annat godis än marabou mjölkchoklad och chips, så godisarna har legat lite överallt, på soffbordet, på golvet, på skrivbordet i hans rum.
A låg i hans rum och lekte. En punchis var i en skål på skrivbordet. Jag gick bara iväg ett litet ögonblick. När jag kommer tillbaka ser jag massa klet på golvet, vad är det? Och lillan som sträcker sig efter bitarna. Sen ser jag att kletet är en punchis som gått i tre delar. Lyfter upp lillan och jodå - hon har klet på hakan.
Vad kan man göra annat än att skratta? Och gå och tvätta av lilla hakan. Hon kan inte ha fått i sig mycket, det är väl tur i oturen det. Eller otur i turen från hennes håll sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0