.flickan och bajskorv


Igår döpte K sin katt. Den vitgrå från New York. Han låg och kramade den och kallade den Flickan.
Pussa Flickan. Kaaama Flickan.
Mamma pussa Flickan. Trycker kattens nos mot min mun så jag knappt kan andas.
Klappa Flickan. Klappar katten.
Jag vill kaaama dej! Åh mamma ska få en gosig kram...eh nähä det var visst Flickan som skulle få den.
Xlii: Vad heter kissen?
Kissen heter Flickan.

Sen idag var vi ute. Det var mellan 16-18 grader. I skuggan! T-shirt fick gälla. Lilla A gungade för första gången, och pillade massor med sanden i sandlådan. Sedan somnade hon i vagnen.
K lekte med stenar, sand som han kallade för socker, och sina bilar. Sprang iväg.
Vi köpte glass och päronmer.
Gick. K kom med en sten och en bajskorv. Sa han. Som tur var var det ingen riktig bajskorv utan "bara" ett gammalt tuggummi. Jaja, hellre det! Men han sa faktiskt Usch en bajskorv! Så liiite har han förstått.

Kåvepenin + 2½-åring = inte lätt.
Igår kom den mesta medicinen utanför munnen, för det som kom i spottades ut. Idag försökte jag gömma den i välling, men då åt han bara hälften. Vad gör man?

A får en tand! Vänster framtand, från henne sett. Däruppe alltså.

K brände sig igår. Först hjälpte han mig att röra i korv stroganoffen i min famn. När jag släppte ner honom rusade han på risgrytan, lyfte på locket, släppte det och började storgråta. Tittade på hans arm flera gånger men såg inget. Förrän idag, två röda små streck. Stackars liten.

Kommentarer
Postat av: Denice

De hade så fina saker i den där leksaksaffären... Vill åka tillbaka. Vill du följa med?

Hmmm.... Money, money, money...

2007-04-16 @ 08:37:15
Postat av: Xlii

JAAA! Bjuder du ;)

2007-04-16 @ 14:12:55
URL: http://xlii.blogg.se
Postat av: Anonym

Hehee... Vi som kanske ska köpa hus. Får vi massa miljoner för vår lägenhet och huset billigt så... =)

*önskedröm*

2007-04-18 @ 09:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0