.en tur till akuten


K sov och sov. Hostade och snorade. P pratade med sin mormor som sa att det kunde vara lunginflammation! Vi blev ju lite oroliga och P ringde vårdcentralen efter att inte kommit fram till varken  bvc eller sjukvårdsupplysningen.
Vc rådde oss att åka till backa läkarhus pga hostan.

Okej, vi väckte K och åkte in. K verkade vara ganska pigg och glad ändå, så jag fattade ju att det inte var lunginflammation, men det kunde ju vara skönt att kolla ändå. Men på backaplan var det stopp- de stängde om en timme och tog inte emot fler. Nähäpp, bara att åka till sjukhuset, axessakuten eller hem. Först tänkte vi på glass och hem, men spårvagnen stod inne, så ok, vi åker till axessakuten och ser om kön är lång.

Kom dit. Massa folk. Som tur var har barn en egen kö, så vi kom in snabbt. På rummet var K pigg, inte som vanligt men ändå pigg. Läkaren kom in. Kollade lungor. Jättefint. Kände på halsen. Jättefint. Då började jag känna mig lite som en sån där förälder som åker in i onödan för minsta lilla.
Kollade ena örat - illrött! Andra örat - illrött! Pysen har öroninflammation. Stackarn. Så nu blir det penicillin och hostmedicin, ska hämta det på apoteket imorgon. "Tur" att vi inte åkte i onödan, även om jag såklart mest hoppades på att det inte skulle vara något. Men nästa gång om vi blir oroliga så ska jag ändå åka in, och inte skämmas det minsta om det visar sig bara vara förkylning, för man vet aldrig. Hade aldrig gissat på öronen, för han har inte haft ont. Bara sovit massor, hostat och snorat.
Nu blir vi hemma i helgen.

Kommentarer
Postat av: tiny

tråkigt att ni inte kom iväg.. o tur att det inte var lunginflamation! Du får karma K lite extra från mig. (:

2007-04-12 @ 23:56:45
URL: http://tinys.blogg.se
Postat av: Xlii

Ja, men vi får åka nästa helg eller nåt. Tur vi inte åkte, för dagen efter vaknade jag och P också jätteförkylda!

2007-04-14 @ 17:31:16
URL: http://xlii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0