.en anka med horn


Igår hittade jag K´s anka med horn och den långa, blå legobiten. Men den stora hästen som hör till stallet och två pusselbitar till det stora pusslet är fortfarande borta. Spålöst. Jag har tittat i alla skåp, alla lådor, under alla möbler det går att titta under. Helt borta. Jag hoppas han inte har stoppat sakerna i soppåsar eller kartonger som skulle slängas, för då är de slängda.
Anakn med horn låg i K´s blå stjärnlampa uppe på hyllan. Jag skulle bara slänga en blick i den, och där låg den. Första stället jag tittade på. Eller sista om man räknar alla andra gånger jag letat, och nu letar jag ju inte längre. Legobiten låg under badkaret.

Idag har vi haft besök, och peters pappa gjorde köttfärssås. Mycket köttfärssås på 1800 gram. Han la i lök, vitlök (gott, synd att inte P tycker om det), krossade tomater, tomatpuré och ketchup, grädde och basilika. Massa gott. Min köttfärssås blir inte alls lika god. Sedan bjöd de på glass, och vi på te. Imorgon blir det mer besök, alltid lika kul.

Igår snöade det. Det har snöat idag också. Men jag vill ju ha sommar!

Just nu är jag dödstrött. A ville amma hela natten kändes det som. Och hon har knappt sovit idag, det blir väl så när det är folk här. Men då sover hon nog bra ikväll så jag kan läsa min bok. Jag har läst klart Flickan från ovan. Den var bra faktiskt. Just nu läser jag om de bästa avsnitten i deverry-serien.

Kommentarer
Postat av: Denice

Hahaha, vad du är hemlighetsfull hela tiden =)Blir ju nyfiken.

2007-04-10 @ 08:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0